Träning mot klimakteriebesvär

Träning mot klimakteriebesvär Monika Björn65.- Hur bra kan man må med Monika Björn

Träning mot klimakteriebesvär! Vi kan må bättre än någonsin i klimakteriet, det är Monika Björn, entreprenör inom hälsa och träning, övertygad om. Genom att kombinera rätt typ av träning, baserat på din nivå, med kosttillskott och andra hjälpmedel kan du bli starkare både fysiskt och psykiskt än när du var 35. Både du som inte rör på dig alls och du som redan tränar mycket och inte har klimakteriebesvär får anledningar till att fundera kring din aktivitet och hur du bör lägga upp den. Åsa och Monika talar också om förändrad kroppsform, fettförbränning, tunga lyft och varför träning är så viktigt även om du är symptomfri. Monika delar också med sig av hur hon själv kontrollerar sina klimakteriebesvär, varför hon kallar sig klimakterieaktivist och på vilket sätt hon tycker det är ett privilegium att få leva i vår tid.

Läs mer om Monika och hennes bok.

Monika var gäst hos Malou efter 10 den 3/12.

Monika nämner Femarelle som exempel på vetenskapligt beprövad fytoöstrogen. Läs mer.

På North American Menopause Society’s hemsida kan du läsa mer om alternativa, naturliga hjälpmedel mot klimakteriebesvär.

Lyssna på avsnittet.

Tillbaka